jueves, 27 de febrero de 2025

Ficha 4



As profesoras Karina Pereira Rei e Dulce Fernández Graña adicaron dúas xornadas ao concepto de "amor romántico" co alumnado de 3º da ESO, dentro do programa Quérote da Consellería de Educación. 
Karina traballou a ficha cos grupos de 3ºA, 3ºB, 3ºC e 3ºD mentes que Dulce fixo o mesmo en 3ºE.

Comezaron coa procura da resposta a QUE É O AMOR ROMÁNTICO? e logo fixeron unha procura sobre os estereotipos que se reproducen en torno á idea de "Amor Romántico" en películas, series, debuxos infantís, cancións...etc.

Viron a curta realizada polo concello de Pontevedra: "nAmorAndo - Principiñas e Princesiños", que podedes visionar no seguinte enlace: https://www.youtube.com/watch?v=FhLAw6Prqm4


Estiveron debatendo as ideas en pequenos grupos e despois puxéronas en común.

O alumnado en xeral foi quen de identificar os aspectos negativos desas mensaxes e como poden repercutir nas relacións de parella.

Para rematar, viron e comentaron uns vídeos nos que se exemplificaba o proceso polo que se chega á anulación da personalidade nunha parella tóxica.


Ficha 3




Os obxectivos desta 3ª ficha son os seguintes:


- Potenciar a convivencia respectuosa e harmónica entre os sexos na súa diversidade. 
- Contribuír á eliminación de calquera tipo de discriminación por cuestión de identidade e/ou         orientación sexual. 
- Favorecer a comprensión dos conceptos de identidade e orientación por parte do alumnado.

Esta ficha foi impartida polas profesoras Eva Vérez Cotelo e Paula López Lagares, profesoras de Educación Plástica e Visual nos cinco grupos de 3º. 

Comenzouse coa visualización do vídeo "¿Qué es la orientación sexual? Explicación fácil" Video, no que se explica a diversidade sexual partindo da idea de que o ser humano é un ser sexuado (con órgano sexual) e aclarando os conceptos máis importantes: sexo biolóxico, identidade sexual, orientación do desexo ou orientación sexual e expresión de xénero. 

Trala visualización do vídeo, puxéronse en común todas as dúbidas creando así un debate moi produtivo e interesante para o alumnado, posto que non tiña clara a diferenza entre os diversos conceptos nin a relación existente entre eles.  
Un porcentaxe moi baixo 2% do alumnado mostrou o seu desagrado polo tema e a creencia en que se lles estaba "adoctrinando". Traballouse na idea fundamental que extraemos deste vídeo é o respecto á diversidade. 

Posteriormente, visionouse “Love has no labels”, vídeo onde distintos esqueletos humanos amosan os diversos tipos de amor. Fíxose de forma conxunta unha recopilación dos distintos amores que recoñecemos e reflexionamos sobre os inexistentes límites do amor. 
 Finalmente, cós conceptos establecidos e a colaboración de Eva Vérez, e Paula Lagares o alumnado adicou dúas sesións a crear carteis que amosan respecto cara a diversidade sexual.



  





Segue os links




Instrucións: 

Imos deseñar unha imaxe collage /técnica mixta. 
Fai un debuxo preliminar (nunha folla A3)
Hai que pensar un título sobre diversidade / non discriminación 
Empregando  diferentes texturas as encolaremos sobre o noso debuxo.
Pequeno grupo. 

Ideas